olga_den_f (olga_den_f) wrote,
olga_den_f
olga_den_f

Сила співаючих чаш!

*


Співаючі чаші – стародавній музичний інструмент, що використовувався, як частина релігійних традицій Бон і тантричного буддизму. У наші дні, крім традиційного релігійного застосування, співаючі чаші використовуються повсюдно як інструмент для медитацій, релаксації, різних медичних практик пов'язаних з біоритмами, в йозі. В Японії та В'єтнамі за допомогою чаш відміряють час в процесі молитви або сигналізують зміну діяльності. Стародавні співаючі чаші для розслаблення організму робилися із сплаву п'яти металів. Він мав сакральне значення в індуїзмі Гімалаїв і називався «Панчалоха».

За останнє десятиліття «співаючі піали» або чаші пройшли величезний шлях з Гімалаїв і набули великої популярності на Заході. Вони міцно вкоренилися в ніші екзотичних музичних інструментів і знайшли своє місце серед альтернативних методів нетрадиційної східної медицини та практик медитації.

Всі припущення про походження перших таких чаш відсилають нас до ритуалів шаманів, які широко використовували звук для терапії. У ті часи у місцевого населення не було лікарів, які вміють знімати, наприклад, біль у спині або грудях. У таких випадках на хворе місце ставили піалу і зцілювали недугу за допомогою вібрацій, створюваних невеликою дерев'яною паличкою, якою водили по краю чаші.

Співа́юча піа́ла Тибе́ту —металева багатошарова чаша, яка складається переважно з восьми металів: міді, олова, свинцю, цинку, заліза, срібла, золота і ртуті. Сім твердих металів символізують сім шарів духовного тіла людини. Золото — це сонце, елемент вогню, срібло — місяць, елемент води, і т. д. Сучасні співаючі чаші Тибету виготовляють вручну в основному з литва, куди входять п'ять з перерахованих компонентів (з початкового складу забрали ртуть, срібло і золото).

Найбільшим центром «чашової» промисловості вважають Непал. Багато творіння непальських майстрів прикрашаються релігійними написами: мантрами, зображенням звуку «ом» і подібного. Практично кожна чаша оснащена мантрою «Ом мані падме хум». Буддійською мовою вона означає очищення тіла, душі й розуму, а також звільнення від суєти.

Унікальність древніх співаючих чаш полягає в тому, що одночасно звучать кілька гармонійних обертонів. Це пов'язано з тим, що чаші робляться зі сплаву кількох металів, кожен з яких звучить на власній «хвилі».

Тибетську чашу вважають жіночим початком, а молоток — жезл – чоловічим. Та енергетика, яка виходить від об’єднання чаші з жезлом, породжує звук. Жезли бувають різні за розміром, складом і формою. Завдяки цьому чаша видає різноманітні звуки. Не стукайте по співаючої чаші з усієї сили. Необхідно потирати її, тоді вона заспіває сама.

Чашу слід поставити на спеціальну подушечку або на витягнуті пальці кисті або на кулак. При цьому важливо враховувати, щоб площа зіткнення чаші з подушкою або рукою була найменшою, але при цьому чаша не рухалася з місця. В іншу руку беруть паличку з твердого дерева і водять нею по зовнішньому краю чаші. Стінки чаші починають вібрувати, і вона «співає». Головне, до чого слід прагнути, — не відривати при грі паличку від поверхні чаші. Справа в тому, що при гучному звуці та сильній вібрації паличку досить складно утримати на чаші. Чаші різної форми і з різною товщиною стінок звучать по-різному. Чаші з товстими стінками дають ясний, але тембрально бідний звук.

Наливши води в чашу, ви почуєте, що звук змінився. Лікувальний ефект також зміниться. Якщо використовувати різні чаші разом, деякі порожні, інші – з водою, ви створите унікальну музичну композицію. Звичайно ж, велике значення має матеріал молоточків або паличок. З повсті – надають заспокійливу дію. З металу – відбувається тонізація організму. Не дивлячись на те, що чаші налаштовані на один тон, граючи на них, можна витягати звуки різної висоти. Справа в тому, що краї чаш «співають» на високих нотах, а в міру наближення до днища можна витягувати все більш низькі звуки. Це дуже добре чутно на прикладі глибоких тонкостінних чаш. В деяких випадках чаша може звучати як дзвін. Для цього паличка просто вдаряє по стінці чаші. Такий звук використовується при виведенні людини з медитації.

Звучання тибетської чаші при ударі по ній молотком триває досить тривалий час. Звук поступово стає тихішим і віддаленішим. Необхідно правильно грати на співаючій тибетській чаші. Навчитися цій грі нескладно. Основний момент – чаша повинна бути абсолютно нерухомою.

Співаючі чаші лікують блоки м’язів, спазми, запалення органів, втрату сил, дискінезію, ослаблення організму. Крім цього співаючі чаші в змозі впливати на людину емоційно. Настає абсолютна релаксація організму; повне умиротворення; людина відчуває гармонію зі світом і собою; стрес зникає.

Зазвичай ми концентруємо увагу на головному (або як кажуть психологи – на фокусному) сигналі. Всі медитативні техніки (зокрема, медитації на звуках – мантр, чаш і т.д.) спрямовані на деконцентрацію уваги, коли фонові і фокусні сигнали рівнозначні. Рівноважний стан роботи правої і лівої півкуль при цьому призводить до зміненого стану свідомості, коли наше несвідоме виводиться в доступніший для усвідомлення стан. Раціональне та ірраціональне створюють іншу внутрішню реальність.

Вплив звуком і вібрація розслаблюють м’язи, відновлюють рівне глибоке дихання, підвищують імунітет, відновлюють роботу серця. Організм насичується киснем, а душа досягає гармонії з тілом. Вібрації і звуки впливають на нейрони в мозку, відновлюючи тим самим ритми в організмі.

Навіть серед міського тлуму так важливо знайти час і місце для умиротворення. Бажаю всім гармонії!

Tags: Цікаво

Posts from This Journal “Цікаво” Tag

promo olga_den_f march 19, 2016 17:35 7
Buy for 50 tokens
​* ( Розповідь жінки буде написана мовою - оригіналом, тобто суржиком Луганської області. ) Мені треба було проконсультуватися у лікаря, і дали мені направлення у обласну лікарню. Я підійшла до кабінету в якому йшов прийом. Біля кабінету сиділи на стільцях і стояли люди, я зайняла чергу. Раптом…
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments