На зміну Лівели вже в 2012 році прийшла нова схема імпорту нафтопродуктів, відома як «перерваний транзит». Її реалізував український бізнесмен Сергій Курченко і його компанія ВЕТЕК. Фірми опального олігарха ввозили в Україну паливо в транзитному митному режимі, тобто для подальшої поставки в треті країни. Насправді воно залишалося в Україні. Акцизи, ПДВ та інші податки ніхто не платив.
Паливо ввозили з Білорусі, Росії, Румунії, Болгарії та Греції. Його оформляли в режимах «транзит», «реекспорт», «митний склад» та розміщували під митним контролем на нафтобазах, орендованих підприємствами, що входять в ВЕТЕК.
Продукція, завезена без митного оформлення та сплати податків і зборів, зберігалася на нафтобазах в Кіровоградській, Рівненській, Черкаській, Одеській, Київській, Харківській і Хмельницькій областях. Згодом її продавали нафтотрейдерам і поширювали в мережах АЗС.
Для оформлення купівлі-продажу трейдерам частково підробляли фінансово-господарські документи. Виручку за допомогою конвертаційних схем переводили в готівку без сплати ПДВ і інших податків.
ЦІНА ЗАПИТАННЯ :
За даними Генпрокуратури, група ВЕТЕК протягом 2012-2014 років завезла на територію України понад 5 млн тонн нафтопродуктів на суму 36 млрд грн для їх переробки та подальшого «реекспорту» за кордон. Збитки держави оцінюються в 7 млрд грн ($ 900 млн)
/ LIGA.net /
Journal information